Delsjöns kanotcentral

Havskajak

Vid Smitten i Göteborg har vi vår ''lilla'' klubblokal. Där möts vi havspaddlare under säsong, juni t.o.m oktober. På Facebook annonserar vi om våra ledarledda turer på havet och vi brukar träffas varje vecka för att paddla tillsammans.

Vart och hur långt vi paddlar beror på gruppen och vädret. Vi värnar om sammanhållning och mångfald, alla är välkomna. Nybörjare som van och när man har genomgått vår nybörjarkurs innehållande kamraträddning eller motsvarande kurs/erfarenhet.

Våra paddlingar är ledarledda turer och samtidigt även kamratpaddlingar. Var och en av oss ansvarar för vår egen och säkerhet och dessutom förväntas vi samarbeta för största möjliga gruppsäkerhet. Vi förväntar oss att du redan kan paddla, göra kamraträddning och känner dig bekväm i din kajak som du lånar av oss. Vi har ca 15 olika kajaker att välja på.

Varmt välkommen som medlem att paddla med oss och håll utkik på Facebook för utlysta turer, https://www.facebook.com/groups/npkinfo/.

Frågor och funderingar, kontakta oss på info@npk.nu